Tillbaks till Nepal

image

Så är jag åter i detta land, Nepal som kan vara både hemskt men också helt underbart.
Resan hit tog sin lilla tid, i Abu Dhabi fick vi vänta i 8 tmmar på vårt flyg som tog oss till Nepal. Eftersom jag har svårt att sova på flyg så var jag rejält trött när vi kom fram, så pass trött att det vart svårt att sova även i sängen på klostret.  Men nu har vi varit här en dag till och den här natten sov jag så gott så att inte ens munkarnas plingade och mässande väckte mig

image

image

Gårdagen ägnades åt besök på småbarnshemmet och sedan vidare till flickornas hem. Så roligt att träffa dem alla, många kramar blev det. Eftersom min lilla flicka fyller åtta år idag så blir det kalas på barnhemmet.
Dagen avslutades hemma hos Karma och Nirmala. Nirmala hade gjort helt underbar vegetarisk momos.

image

En tanke på “Tillbaks till Nepal

  1. Hoppas du har det bra. Skönt att resan är avverkad till sist.
    Härlig bild på alla vimplar!
    Maten verkar spännande – och kanske god! 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.